Album Perpetual Delirium je výsledkom unikátnej spolupráce šiestich renomovaných umelcov zo Švajčiarska: multižánrového vokalistu Andreasa Schaerera, aktuálneho držiteľa ceny Echo Jazz Award za tento rok, ďalej vynikajúceho saxofónového ansámblu Arte Quartett, zameraného na súčasnú klasickú hudbu a napokon jazzového basgitaristu Wolfganga Zwiauera. Po predošlej úspešnej spolupráci oslovili členovia Arte Quartett Andreasa Schaerera, aby pre nich vytvoril nový koncertný program, na ktorom by participoval nielen ako autor, ale aj ako interpret. Schaerer najskôr starostlivo študoval zvuky nástrojov jednotlivých členov kvarteta, od sopránového saxofónu po tubax, novodobý modifikovaný basový formát nástroja a pokúsil sa svoj nenapodobiteľný vokálny prejav prispôsobiť charakteristickému zvuku súboru. Do zostavy si Schaerer navyše pozval aj Wolfganga Zwiauera, ktorý hrá na päťstrunovej francúzskej basgitare a ktorý v kombinácii s tubaxom a Schaererovým beatboxom vytvára fascinujúcu rytmickú sekciu ansámblu.

Album Perpetual Delirium prináša deväť skladieb, v ktorých vyniká predovšetkým zvuk skvele hrajúceho dychového kvarteta. Obdivuhodný je slobodný pohyb Schaererovej invencie v obrovskom žánrovom rozpätí skladieb. Jeho hudba osciluje medzi klasikou, improvizáciou a jazzom, no väčšinou sa pohybuje v prísnych mantineloch komponovanej hudby, naplnených lahodne plynúcimi, rytmicky silne pulzujúcimi tonálnymi štruktúrami. Kompozície predstavujú interpretačne extrémne náročné party, plné ponášok na komorné diela Ligetiho a Bartóka, citácií gregoriánskeho chorálu či prvkov barokových kontrapunktov a fugátových nástupov tém, náznaky blues a soulu a dokonca i karibských rytmov, ako napríklad v skladbe UGG a sú ukážkou vrcholnej virtuozity a hudobnej expresivity. Schaerer využíva vo svojom prejave širokú škálu prostriedkov, sprechgesang, falzet, koloratúru, opernú kantilénu, jazzový spev, divoký scat, rap, mcferrinovské „jódlovanie“ i striedanie hlasových polôh a perkusívne efekty. Napriek tomu, že je prirodzeným frontmanom zostavy, veľkú pozornosť na seba strháva i Arte Quartett svojou dokonalou zohratosťou, nedostižnou tónovou kultúrou a fascinujúcimi farbami a rovnako i skvelý Zwiuaer, nenútene sa pohybujúci v nezávislých, fantazijných basových linkách. Rytmický beat plný dramatických akcií už od začiatku albumu kontrastuje s nádhernými melodickými oblúkmi.

Osobitú pozornosť si zasluhujú najmä skladba Artediem, kombinujúca bachovské sekvencie so španielskym farebným koloritom v krásne zádumčivej atmosfére. Schaerer tu ako autor preukazuje obrovský cit pre vytváranie krehkých zvukových obrazov, brilantné nástupy tutti sa striedajú s momentmi, v ktorých znie delikátne dueto speváka s basistom. Zwiauerov zvuk pripomína skôr vybrnkávanie španielskej gitary než basgitaru. Skvelým divadlom pre uši je aj skladba Zirzensisches Mittelstueck, fantazijné virtuózne dielo, plné efektov a precíznej súhry všetkých hudobníkov. Dielo Sampfampfe evokuje atmosféru Blízkeho východu a žánru klezmer, zarezonuje aj parádny groove v skladbe La Rencontre alebo hrozivý gotický chorál unisono v titulnej Perpetual Delirium. Dvojalbum obsahuje okrem akustickej verzie aj live DVD z koncertu v Berne, ktorý je strhujúcim zážitkom sprostredkujúcim zanietenie a bravúru všetkých interpretov. Sledovať Schaerera, ako spieva a zároveň hypnoticky diriguje súbor, je unikátne vizuálne predstavenie.

Druhý disk ďalej obsahuje aj krátky film Beyond Perpetual Delirium, v ktorom Schaerer i členovia kvarteta pomerne detailne objasňujú svoje východiská a impulzy pri hľadaní originálneho zvuku a obsahovej náplne celého projektu. Perpetual Delirium je autorsky, interpretačne aj zvukovo mimoriadne nápaditý a výnimočný album a napriek jeho hrozivo znejúcemu názvu ide o veľmi sympatickú, sofistikovanú a elegantnú umeleckú koncepciu.